Potser val la pena que l’Ajuntament reconsideri detingudament els pros i els contres de l’aparcament de Cala Agulla.
Una immensa majoria dels visitants de la platja prové dels hotels del mateix nucli urbà de Cala Rajada. Arriben a peu des de diferents parts del poble, sovint recorrent més de 15 minuts caminant. Això mai no ha suposat un problema, cosa que demostra que l’accés a la platja funciona perfectament sense necessitat d’aparcar al costat de les dunes.
De fet, es podria considerar fins i tot un avantatge que l’aparcament no estigui tan a prop, ja que això podria reduir el flux de visitants que arriben des de fora, perquè no resulta tan còmode aparcar directament al costat de la platja. Així es contribuiria també a evitar la massificació de l’arenal.
Una possible alternativa seria integrar l’antiga carretera d’accés a l’aparcament dins d’una zona de senderisme o d’excursions, cosa que aportaria valor natural a l’entorn. D’altra banda, es podria senyalitzar millor la pedrera propera (Sa Gravera) com a aparcament alternatiu, i establir un servei de llançadora (shuttle) fins a la platja.
A més, convindria considerar que el pressupost destinat a la possible expropiació de terrenys es podria invertir de manera més útil i sostenible, per exemple:
- En la compra de terrenys per crear aparcaments urbans descentralitzats.
- En la millora del transport públic dins del municipi.
- O en la implementació del propi sistema de llançadora des de zones d’aparcament més allunyades.
És cert que Cala Rajada necessita elevar la qualitat del turisme, però això no depèn únicament de l’aparcament de Cala Agulla, sinó d’una visió més àmplia per a millorar la mobilitat a tot el poble.
Un sistema ben planificat de zones d’aparcament distribuïdes per tot el municipi permetria descongestionar el centre urbà i generar un ambient més agradable per als visitants. Perquè uns carrers plens de cotxes aparcats per tot arreu i un trànsit constant no creen precisament una sensació de vacances ni de benestar turístic.
Atentament
Una Gabellina