Caminades de Sol Naixent en Marxa / Mes d’abril2026

El mes d’abril el grup de caminaires de Sol Naixent van realitzar 4 excursions. Cada dimarts a les 8 del matí el grup es posa en marxa amb rutes assequibles pel municipi i voltants.

Dia 7 d’abril de 2026, vam realitzar un clàssic de la zona la caminada de Cala Agulla a Cala Mesquida. La sortida es va fer de l’hotel Green Garden per a travessar el bosc de Cala Agulla fins a l’antic aparcament.

Seguidament, van pujar el coll de Marina, amb l’aturada obligatòria a Es Gulló per gaudir de les excel·lents vistes de la platja. Xino-xano vam pujar el coll i aturàrem al forn de calç on berenàrem.

Des del coll baixàrem a Cala Mesquida i posteriorment tornàrem pel mateix camí gaudint d’una excel·lent ruta.

Dia14 d’abril vam continuar amb el següent tram del GR 226, que uneix Artà amb Son Servera. Aquesta etapa és majoritàriament per camins asfaltats de fora vila.

L’autobús ens deixà a l’entrada d’Artà i caminàrem fins a la plaça on es troba l’Ajuntament (punt on acabàrem l’anterior tram realitzat). A partir d’aquí seguírem les indicacions de la ruta que ens van treure del nucli urbà en direcció al camí de s’Estelrica.

El camí asfaltat travessa una zona de fora vila molt bonica, entre turons i finques molt ben cuidades. El tram del GR 226 coincideix amb el GR 222, com ens indiquen els rètols. A una llarga recta trobàrem la possessió de s’Estelrica amb un preciós figueral, més endavant el camí puja a l’altura del puixet des Coll, per arribar a l’entrada de Sa Jordana.

Abans d’entrar a la finca ens aturàrem a berenar. Travessàrem la possessió (única zona no asfaltada) pel caminoi sota les alzines, vorejant la finca fins a arribar a una paret on tornàrem a seguir les indicacions (s’ha de dir que el tram senyalitzat, pel mig de la finca, en part estava acabat de llaurar).

Sortírem de la finca i al trencall del camí que ens havia de dur a Son Xerubí trobàrem el senyal indicatiu en terra. L’aixecàrem i fitxaren a un pal proper.

Arribats a son Xerubí vam ser rebuts per en Joan i n’Esperança (havien fet de guies per la zona en altres ocasions). El camí asfaltat descendent voreja l’alzinar de la finca i després d’un parell de creuers  arribàrem a la carretera Ma 4040 de Son Servera a Capdepera. Giràrem cap a la dreta fins a la rodona i entràrem en la vila. Travessàrem Son Servera fins a l’aparcament de Muller on ens esperàrem l’autobús que ens havia de tornar a Capdepera i Cala Rajada.

Dia 21 d’abril ens vam desplaçar cap a Font de Sa Cala en cotxes per anar cap al “Talaiot dels Gegants”, una ruta còmoda ja realitzada en altres ocasions. Sense cap entrebancs van recórrer la ruta i de tornada vam canviar la ruta per pujar al repetidor de televisió de Sa Font de sa Cala.

El turonet ens ofereix una espectacular panoràmica de la costa des de Sa Font de sa Cala a Cala Rajada. La tornada la vam fer per la urbanització dels Provençals cap als cotxes.

Dia 27 d’abril, caminàrem cap a “Ses set cases”. El punt de trobada dels gairebé 30 caminaires de Sol Naixent en Marxa va ser el Polígon de Capdepera. Travessarem la carretera Ma 15 de Capdepera a Artà i enfilaren cap al camí de Sa Costa. Tira, tira arribàrem a “Ses set cases” que deixàrem a l’esquerra, per agafar el camí que segueix cap a la dreta pujant cap a la muntanya pel camí asfaltat, fins que es va acabar. En aquest punt vam fer l’habitual aturada per berenar, no gaire llarga.

Vam desfer el camí deixant “Ses set cases” enrere i continuarem fins al trencall de camins. Agafaren el de l’esquerra fins al camí del Camp d’en Nic, que ens dugué al camí de Son Terrassa que enfilaren cap amunt. El continuàrem tira-tira fins a arribar al Camí Reial, un camí estret i molt bonic que seguírem fins el camí paral·lel, el de Son Barbassa.

Al camí de Son Barbassa el dubte era si desfer el camí per tornar enrere o continuar per endavant fins a trobar la carretera de Cala Mesquida. Van decidir continuar endavant cap a la carretera de Sa Mesquida. Seguírem per la carretera, anant molt amb compte, fins a Son Jaumell i el pou de Ses Matetes. Girant a la dreta férem el camí des Canyeret que ens dugué allà on començàrem la caminada: el Polígon de Capdepera. En total, més d’11 quilòmetres. Tot d’una ens semblà curta i vam anar afegint ruta aprofitant un dia molt agradós per caminar.

L’acomiadament el vam fer al bar “Es Polígon”.