L’embarcació ” Vima”, pertanyent a la confraria de pescadors de Cala Rajada, dia 9 d’octubre, coincidint de l’entrada de la dana a les illes va capturar un exemplar de 16 quilos. La captura d’aquests exemplars és poc habitual tot i que aquests darrers anys, a la tardor se’n pesquen alguns de grans dimensions.
En aquesta ocasió, la llampuga capturada per Jaume, Vanesa i Valeria, s’ha convertit en el primer gran exemplar de la temporada a ser capturat.
La temporada de llampuga avança amb força i ja supera els 70.000 quilos a la llotja de Mallorca segons Opmallorcamar. A uns preus que el dia d’avui no superen els 10 € a les pescateries.
Opmallorcamar tornarà a ser present, un any més, a la tradicional Mostra de la Llampuga de Cala Rajada, que enguany celebra la seva 22a edició del 10 al 12 d’octubre al moll del port pesquer. L’organització de productors de peix de Mallorca reafirma així el seu compromís amb la promoció del peix fresc local i el suport al sector pesquer de proximitat.
Com a part de la seva col·laboració amb l’Ajuntament de Capdepera i la confraria de pescadors de Cala Rajada, Opmallorcamar ha aportat 30 quilos de morralla, 20 quilos de cranc, 30 quilos de gamba blanca i 30 quilos de pop per a la paella marinera que es servirà durant la Verbena marinera de dissabte vespre. A més, l’organització també participarà activament diumenge 12, durant la jornada central de la Mostra gastronòmica de la llampuga, aportant el peix que serà protagonista de les degustacions populars.
Segons les dades de la llotja d’Opmallorcamar, fins al 8 d’octubre de 2025 s’han comercialitzat ja 70.597 quilos de llampuga, una xifra que confirma l’excel·lent temporada i la bona acollida d’aquest producte entre restauradors i consumidors.
“La Mostra de la Llampuga és molt més que una fira gastronòmica; és una celebració del nostre mar i del treball dels pescadors”, ha destacat Pedro Mercant, president d’Opmallorcamar. “Des de la nostra organització, volem continuar impulsant iniciatives que posin en valor el producte local i sostenibilitat del nostre sector. Participar en esdeveniments com aquest és una manera de fer visible l’esforç que hi ha darrere cada quilo de peix fresc que arriba a les nostres taules.”
Mercant ha afegit que la marca pròpia Millorquín, impulsada per Opmallorcamar, “té precisament aquest objectiu: distingir i promocionar el peix i marisc capturat a les nostres aigües, amb criteris de qualitat, traçabilitat i sostenibilitat. Volem que el consumidor mallorquí pugui reconèixer i triar el producte de casa seva.”
Amb aquesta participació, Opmallorcamar referma el seu suport a la Mostra de la Llampuga com un dels esdeveniments gastronòmics més emblemàtics de Mallorca, i reafirma el seu compromís amb la promoció del peix fresc de proximitat i de la pesca artesanal.