Visita del conseller i director insular de Turisme a Capdepera

Dimecres, 6 de maig, el  conseller de Turisme, Guillem Ginard, ha visitat Capdepera, acompanyat del director insular de Turisme per a la Governança i la Sostenibilitat, Pedro Mas, on s’han reunit amb la batlessa del municipi, Núria Garcia, la regidora de Turisme, Mireia Ferrer, i la resta de l’equip de govern, amb l’objectiu de conèixer l’estat dels projectes de millora turística finançades a través de les inversions del CBAT (Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics).

Durant la visita, el conseller i els representants municipals han visitat diverses actuacions executades en el marc dels ajuts de la convocatòria del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics (CBAT), que han permès impulsar la millora de la qualitat urbana i l’accessibilitat en diferents punts del municipi. Entre els projectes destacats es troben les millores a l’avinguda de l’Agulla, Canyamel, Sa Font de sa Cala, Cala Lliteres i la nova plaça del Carme.  

Després de la sessió de treball a l’Ajuntament, es va celebrar una reunió amb la presidenta de l’Associació Hotelera, Maria Antònia Moll, i amb els principals representants del sector hoteler del municipi, en la qual s’han abordat els reptes i les oportunitats més significatives del sector, posant especial èmfasi en la sostenibilitat, la modernització de l’oferta i la desestacionalització.

Posteriorment van visitar agunes de les actuacions realitzades, com ara la plaça del Carme.

El conseller, Guillem Ginard, ha destacat que «Capdepera és un exemple de com la inversió pública ben planificada pot transformar espais turístics i fer-los més accessibles, sostenibles i competitius. En el Consell de Mallorca continuarem treballant al costat dels municipis i del sector, per consolidar un model turístic de qualitat que beneficiï tant els visitants com als residents».

Per la seva banda, la batlessa de Capdepera, Núria Garcia, ha agraït la visita institucional i el suport rebut, i ha assenyalat que «aquests projectes han estat fonamentals per modernitzar infraestructures clau del municipi i millorar la nostra oferta turística. La col·laboració amb el Consell de Mallorca és essencial per continuar avançant cap a un model més sostenible i equilibrat».

Aquests projectes milloren la qualitat urbana, l’accessibilitat i l’experiència tant de residents com de visitants, apostant per un model de turisme sostenible.

Paral·lelament, en una altra convocatòria d’ajudes, el municipi ha rebut un import de més de 54.400 €, destinades a actuacions centrades en la millora de la informació turística i la promoció del destí. 


En conjunt, la inversió de la institució en aquests projectes estratègics al municipi ascendeix a més de 2,3 milions d’euros.