La presa de possessió de Mateu Melis i algunes revisions de preus públics com a fets més destacats
Una hora i mitja aproximadament va durar el ple d’aquest dijous 7 de maig, i del qual hem de destacar, primer de tot, la presa de possessió de Mateu Melis com a regidor d’El Pi. O millor dit, i com va explicar ell, de la coalició Per Mallorca, el nou subjecte polític en el qual es va integrar El Pi.
Mateu Melis, després de prendre possessió, va dir unes paraules demanant disculpes als votants d’El Pi a les darreres eleccions municipals per tot aquest temps en que els regidors electes no han assistit ni a plenaris ni a comissions informartives. L’altre regidor, Eduardo Cabrero, tampoc va fer acte de presència en aquest ple i desconeixem si ho pensa fer en el futur.

Pel que fa als punts de l’ordre del dia indicar que l’any 2027 els festius locals seran El Carme i Sant Bartomeu, ja que Sant Antoni cau en diumenge. Per altra banda, es varen revisar diversos preus públics, el primer referent a allò que paguen els pares que duen els seus infants a les escoletes 0-3 anys. Segons va explicar la regidora Pilar Díaz, la proposta venia en part de les pròpies escoletes, ja que el fet que sigui quasi gratuïta provoca que no es doni la importància que té el servei i que alguns pares, sense obligacions laborals, hi duguin els seus infants, provocant que altres amb més necessitat pentura queden sense plaça.
El PSOE hi va votar a favor i Melis es va abstenir. El fet és que, des de 2023, amb el finançament de la Conselleria d’Educació a part de l’horari, només es paguen 80 € de menjador. A partir d’ara, a les franges no finançades, és a dir, de 7 a 8 del matí i de 13 a 15 hores, es pagaran 20 € mensuals per franja. El menjador passa de 80 a 90 € per poder augmentar la varietat dels aliments. Juliol i agost 150 € globals mensuals. Així i tot, segons es va dir, aquests preus encara quedaran per davall les escoletes d’Artà i Son Servera.

Altres preus que es varen revisar a l’alça foren els dels taxis, ja que des de 2013 no es tocaven, i els de la piscina, que se pugen una mica però que es subvencionaran parcialment per a aquells que paguin els cursos de natació d’una sola vegada. Segons sembla, entre els que ho paguen trimestralment hi ha gent que hi deixa d’anar sense avisar, perjudicant als qui estan en llista d’espera per poder accedir als cursos.
Finalment es va aprovar la declaració de Canyamel com a zona de reconversió a fi que pugui rebre ajuts autonòmics per a millorar la zona, i també es va aprovar una subvenció nominativa de 2.000 € per al club esportiu s’Alzinar Futsal.
Preguntes de l’oposició
El PSOE va demanar per l’ampliació de l’escoleta de Cala Rajada, contestant la regidora d’educació que l’Ajuntament va comprar un solar i s’ha posat a disposició de la Conselleria perquè faci aquesta obra. També es varen interessar els socialistes pels carteristes de Cala Rajada que s’han fet famosos a les xarxes socials, per l’aparcament de l’Agulla -contestant la batlessa que la Conselleria ha demanat una nova exposició pública i que veu molt poca predisposició del Govern atonòmic per a atorgar l’urgent ocupació-; o pel carril bici de Canyamel, informant el regidor Yannick Wilken que a final d’aquest mes es farà la recepció de l’obra.

Altres qüestions sol·licitades pels socialistes varen ser la situació dels socorristes, als quals encara no se’ls aplica el nou conveni del sector -afirmant la batlessa que és l’empresa concessionària qui ha de pagar l’augment de sou, si bé una altra solució seria resoldre el contracte de mutu acord i treure una nova licitació amb els sous dels treballadors actualitzats-; el tema dels contenidors de fems a la plaça del Carme, que s’han traslladat al carrer Méndez Núñez; o les males olors al nou parc caní de Capdepera.
Per la seva banda Mateu Melis es va estrenar amb un bon grapat de preguntes, referents a l’oficina de turisme de Capdepera, a la proliferació de souvenirs i minimarkets a Cala Rajada, als diners de l’ecotaxa -contestant la regidora Mireia Ferrer que s’han rebut més de dos milions que s’invertiran en reformar les places dels Pins i Castellet-, a les noves normes subsidiàries -indicant el regidor Paulí Faba que s’ha començat pels catàlegs de patrimoni i de camins- i al xibiu de Son Moll -anunciant la batlessa que si no hi ha res de nou es començarà a esbucar aquest pròxim dimarts 12 de maig-.