Divendres, 8 de maig, Antoni Genovart va realitzar una molt interessant conferència amb el títol “Trempant sa xeremia” a la sala d’actes de l’Arxiu Municipal de Capdepera. Durant una hora va parlar dels elements que conformen la xeremia, dels tipus i de la història d’aquest instrument popular a Mallorca.

Na Maria Massanet va donar la benvinguda i va presentar el conferenciant amb breus apunts biofràfics i la seva tasca com a músic i divulgador de la musica popular.

La conferència, molt ben estructurada, va mantenir un to molt didàctic i resultà tota una lliçó sobre la cultura popular i la música tradicional oferint una visió global del món de les xeremies.

També va comentar com va néixer el grup “Els xeremiers del puig de Sa Font” i “Sa Xerebanda”, nascuda a partir de la seva experiència en el Mercat Medieval de Capdepera.

Un viatge per la història, la tradició i l’ànima de les xeremies, explicat des de la passió i l’experiència.

La conferència la podeu gaudir íntegrament per deferència d’Antoni Genovart i la gravació de n’Ezequiel: