Esbucat el xibiu de Son Moll

L’Ajuntament espera poder instal·lar-ne un de fusta desmuntable pel juny

Finalment aquest dimarts 12 de maig s’ha procedit a esbucar el xibiu de Son Moll, per ordre de Demarcació de Costes. Ha estat l’Ajuntament qui s’ha encarregat de la demolició, acatant d’aquesta manera la resolució ferma de l’entitat estatal.

Des del 2018 hi havia ordres de demolició d’aquest element, per no complir amb l’actual Llei de Costes del 1988 i el seu Reglament. Tot plegat s’havia anat ajornant, però fa devers dos anys Costes va incidir en la decisió i els recursos interposats per l’empresa que explota les platges no han prosperat.

El xibiu de Son Moll ha conviscut durant dècades amb els banyistes de Son Moll i la seva terrassa ha estat refugi de multitud de turistes, formant ja part del paisatge urbà d’aquest racó de Cala Rajada. No obstant, en els darrers anys la pèrdua constant d’arena a la platja ha fet que la construcció es trobés ja molt a prop de la mar.

Les tasques de demolició s’han fet de forma àgil i en un sol dia la feina ha estat acabada i les restes retirades. Segons hem sabut, en els dies posteriors es farà una feina de filtratge de l’arena de la zona per retirar els trossos més petits.

I ara? Doncs com ja es va informar en el darrer ple, l’Ajuntament ja ha sol·licitat poder instal·lar un xibiu de fusta desmuntable, és a dir, que es pugui retirar a l’hivern, com a Cala Agulla. El Consistori espera que aquesta instal·lació es pugui dur a terme a prinicipis del mes de juny.

Com sol passar en aquests casos, opinions a favor i en contra entre la ciutadania. Mentre alguns aplaudeixen la decisió, per tractar-se d’una construcció fixa en un espai públic, que a més treia lloc als banyistes, altres creuen que ja feia molts d’anys que hi era i que a més podria fer perdre llocs de feina. En tot cas, cal recordar que s’ha demanat instal·lar-ne un de fusta, que explotaria l’actual concessionària dels bars de les platges.

Les pasarel·les de fusta

També hem sabut que la licitació de les pasarel·les de fusta de Son Moll i de la platgeta de n’Aguait està molt avançada i que si no hi ha res de nou també s’instal·laran pel juny. Cal recordar que la darrera llevantada se’n va dur totes les tarimes de fusta d’aquestes zones.